6.11.11

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN


 Kurban Bayraminiz kutlu olsun!. Klasik ama bir o kadar da guzel bayram mesajini ben de vermek istiyorum ve herkese saglik, sihhat, bolluk, bereket, huzur, mutluluk ve afiyet dolu guzel bir bayram diliyorum. 
Bu Kurban Bayrami'nda da annem haric tum ailem burda oldugu icin hep birarada kutladik. Annem hala Ankara'da ucak biletini bir hafta sonraya aldik insallah o da cok yakinda bize katilacak ve bol bol hasret giderecegiz. Zaman ne cabuk geciyor gecen yil burdaydilar babamla yine ve 1 yil daha gecti goz acip kapayincaya kadar. Bugun hava cok guzeldi Kasim ayinda Santa Cruz'da biz hala ilkbahari yasiyoruz. Sabah kalktik ve tum aile bayramimizi kutladik, guzel bir bayram kahvaltisi yaptik. Biraz Turk (beyaz peynir, yumurta, beyaz ekmek, zeytin, recel, bal) biraz Amerikan ('pancake' de vardi menumuzde) guzel bir karisim oldu.
Bu bayram da da kiz kardeslerim ve esleri, coluk cocuk (simdilik 3 tane var, baska bir kardesim de hamile ve yegenlerin sayisi 4'e cikacak hayirlisi bakalim :) bizim evde toplandik. Cumbur cemaat herkes birbirinin bayramini kutladi, sohbetler, kahkahalar, aksam yemegi, sekerpare tatlisi ve cay derken saatler ilerledi ve herkes evine dondu. Buyuk bir aileye sahip olmak gercekten cok guzel, insani cosku ve sevincle dolduruyor. Aile uyeleriyle hala eskiden yani kucukken oldugu gibi baglarin sıkı olmasi ise harika. Turk toplumunda yetismis olmanin verdigi bir aile bagi bu ve temeli cook eskilere dayaniyor. Burdaki Amerikalilar'a baktigimda bazilarinin aileleriyle cok yakin ama cogu da yalniz ve bence en buyuk nedeni de bencillik. Kimseyle paylasmadan, 'ben'i onde tutarak yetisen bireyler maalesef ve colugu cocugu, akrabasi da olsa yalniz kaliyorlar bir sekilde. Sevgi, saygi, emek,  minnettarlik, mutluluk vermeden yasarsan kimse de sana vermiyor. Yasi 80 olan Amerikali bir komsumuz var adi da Sharon. O kadar yalniz ki kadincagiz beni yolda gorse bir saat boyunca konusmak istiyor ben de konusuyorum zaten hem aciyorum hem de uzuluyorum yalnizligina. Esi 54 yasinda mide kanserinden olmus. Bir tane kizi var 60'larinda filan ve 3 tane yetiskin torunu var. Sadece Christmas'ta arayip kuru bir "Christmas'in kutlu olsun. I love you" deyip kapatiyorlar telefonu. Kizinin aramadigindan bahsederken Sharon'i dusundum. Acaba sadece kizi miydi burda hatali olan? Ya kendisi? Oyle ya o evladi kendi yetistirmisti. Hayati boyunca calismamisti ve esi calisip ona baktigi, rahat ve komforlu bir hayat surmesini sagladigi icin minnettar da olamamisti. Esi gec vakit isten geldiginde Sharon kocasi kendini uyandirmasin diye baska bir oda da yatarmis ve cok pisman olmustu sonradan "keske yapmasaydim daha cok ilgilenseydim onunla" diye. Benzer bir sekilde kizina da sevgi gosterememis ve ne yazik ki bencil, soguk bir evlat yetistirmisti. Gecen yil Sukran Gunu'nde kimse davet etmedigi icin cok uzgundu ve ben bizim evde yaptigimiz yemege davet ettigimde dunyalar onun oldu sanki. Amerikalilar icin Sukran Gunu Christmas gibi  cok onemli bir gun. Herkes ailesiyle ve yakinlariyla biraraya gelip eglenceli bir gun geciriyor ve Sukran Gunu yemegi yiyor. Sofra ve aksam yemegi bir aile icin cok onemli. Sofraya oturuldugu zaman sadece yemek paylasilmaz, coluk cocuk, anne baba herkes gununu paylasir, olaylar, anilar, hatiralar paylasilir. Paylastikca ve konustukca aile baglarimiz kuvvetlenir ve aidiyet duygumuz gelisir. Fast food'un yaygin oldugu, bireyselligin ve 'ben' duygusunun her yerde oldugu Amerika gibi ulkelerde maalesef bu cok az gorulur. Amerika'da yapilan bir arastirmada evlerinde aksam yemegi yiyen cocuklarin uyusturucu, alkol, sigara, siddet gibi zararli seylere daha az karistiklari ortaya cikmis. Bizim ulkemiz de hemen herkesin evinde sofra kurulur ve aile baglarimiz kucuk yasta guclenir. Lutfen siz de esinizle, cocugunuzla, anne-babanizla, buyuklerinizle sofranizdaki guzel yemekleri paylasirken, sohbetinizi ve gulumsemenizi de paylasin bu bayram, bugun ve her gun. Hepinize iyi bayramlar!

Van'da yakinlarini kaybeden, magdur durumda olan vatandaslarimiza da sevgilerimi ve iyi dileklerimi gonderiyorum. Ben de bugun ailemle beraber Van'daki kardeslerimizin yaralarini sarmak icin bir katkida bulundum ve sizleri de davet ediyorum. Asagida yurt ici ve yurt disindan  bagista bulunmak isteyenler icin bankalari ve hesap numaralarini veriyorum:
 TÜRKİYE’DEN YAPILACAK YARDIMLAR:
“Van Belediyesi Kriz Masası”
adresine yardımlarınızı gönderebilirsiniz.
KRİZ MASASI TELEFON:
0432 214 83 81
Yardımları göndermek için
PTT KARGO,
YURTİÇİ KARGO,
MNG KARGO,
ARAS KARGO
ücretsiz hizmet vermektedir.
DİYARBAKIR’DAN YAPILACAK YARDIMLAR:
Diyarbakır belediyeleri de yardım çalışmalarını yürütüyor. Ekip ve destek malzemeleri çalışmaları yürüten belediyelerimize destek olmak için:
Gıda ve barınma ihtiyacı yardımları:
YENİKÖY’DEKİ MAKİNE İKMAL MÜDÜRLÜĞÜ ve
SÜMERPARK´TA
TOPLANMAKTADIR.
YARDIMLARINIZI, Belediyenin bu adresine ulaştırabilirsiniz.
AFET KOORDİNASYON MERKEZİ TELEFONLAR:
DİYARBAKIR BELEDİYESİ : 0412 252 14 14
BAĞLAR BELEDİYESİ: 0412 251 93 00 – 0412 234 66 61
SUR BELEDİYESİ: 0412 223 60 62
YENİŞEHİR BELEDİYESİ: 0412 228 96 54
KAYAPINAR BELEDİYESİ: 0412 251 24 26- 0412 251 24 25- 0412 521 24 27- 0412 251 24 29
NAKDİ YARDIM
Van’a nakdi yardım yapmak isteyenler için
VAN´DAKİ KOORDİNASYON MERKEZİNDE OLAN BAZI KURUMLARIN HESAP NUMARALARI:
ZİRAAT BANKASI: TR730001000096576141875001
İŞ BANKASI: TR480006400000189001563106
VAKIFBANK: TR900001500158007299186339
HALKBANK: TR890001200933900016000161
GARANTİ BANKASI: TR120006200046400006297753
AKBANK: TR560004600456888000109028
DENİZBANK: TR400013400000553733100001

TURKEY
Donation page for Turkish Red Crescent is
https://secure.kizilay.org.tr/nakdibagis.aspx?kodu=3
IBAN can be used to donate local search and rescue team (AKUT)
http://www.akut.org.tr/?sf=icerik&icerikktg=72
Emergency desk of the Turkish Foreign Ministry: +90 312 248 70 00 (10 lines)
EUROPE – GERMANY
For foreign donations, Sarmasik-Efeu can be contacted at any time, should questions arise:
info@sarmasik-efeu.de
http://www.sarmasik-efeu.de
Sarmasik-Efeu e.V.
BIC: WELADEDNXX
IBAN: DE89 3055 0000 0093 349884 Click below for more

USA
Another fund for relief is TPF Van Earthquake Relief Fund:
http://www.tpfund.org/en/VanEarthquakeReliefFund.aspx
“100 % of your contributions will go to AKUT, Kizilay and TPF grantee partners who are directly involved with Van, to help victims recover from the devastating effects of the earthquake.”
*** ALSO you can text GIVE TURKEY to 80088 to donate $10 to Turkey Earthquake Relief Fund via Global Giving -check link below
http://www.globalgiving.org/projects/turkey-earthquake-relief-and-recovery-fund/

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder